Twórczość Guillaume Musso - recenzja powieści.


Niełatwo uwolnić się od przeszłości. Niełatwo uciec z ruchomych piasków swoich obsesji.
Autor : Guillaume Musso
Tytuł : „Telefon od Anioła”
Tytuł Oryginału : L'appeal de l'ange
Tłumaczenie : Joanna Prądzyńska
 Wydawnictwo : Albartos
Data wydania : rok 2012
Liczba stron : 416
Kategoria :  (literatura piękna, kryminał, thiller, sensacja) 


Czytelnicy. Tym razem chcę Was zabrać do równoległego świata, który stworzył dla siebie francuski pisarz Guillaume Musso. A jaki jest to świat? Niebywale intrygujący, w którym codzienna prawda miesza się z fikcją. Miejsce, w którym nie istnieje nuda. Tam, gdzie wykorzystywana zostaje każda sekunda ... 

Z twórczością autora mam przyjemność spotkać się po raz trzeci. Za każdym razem książka napełniła mnie do syta swoją niezwykłą fabułą, formą a przede wszystkim napięciem i bohaterami. 
Mówię tu o powieściach pt.Central Park oraz Kim byłbym bez Ciebie?
Zafascynowana postanowiłam jeszcze bliżej zapoznać się z twórczością Musso. 
Stwierdziłam, iż powstanie tak ciekawych powieści to nie przypadek - tutaj w grę wchodzi ogromna kreatywność, niezwykła wyobraźnia oraz niepowtarzalny styl. 
GUILLAUME MUSSO.
Tak więc dziś proponuję Wam tytuł „Telefon od Anioła, który tak jak mnie wgniecie Was w siedzenia na bardzo długi czas.


Nowy Jork, lotnisko Kennedy'ego. Madeline jest paryską kwiaciarką, Jonathan - słynnym szefem kuchni, który niedawno stracił żonę i dorobek życia. Gdyby nie przypadek, żadne nawet nie wiedziałoby o istnieniu drugiego. Biegnąc do wolnego stolika w zatłoczonym barze, wpadają na siebie i zamieniają telefony komórkowe. Kiedy zdają sobie sprawę z pomyłki, jest już za późno - dzielą ich tysiące kilometrów. 


Jak myślicie, czy istnieje przeznaczenie? Taka "losowa pomyłka" może zawrócić życie o 180 stopni ... Z taką historią spotykają się główni bohaterzy tej powieści. Madeline oraz Jonathan czyli ludzie, którzy mają swoje sekrety, żyją pod maską pozorów i obowiązków ... Bohaterowie, którzy oboje przed czymś uciekają ... A dokąd to wszystko prowadzi? Czy mają ze sobą coś wspólnego? 
Obydwu łączy niebezpieczeństwo, szalona akcja, zagadki, ofiary ... oraz coś, co pozwolę sobie przemilczeć.


„Przez kilka sekund Jonathan siedział oszołomiony białym ekranem, odczuwając mimo wszystko sympatię dla przestępcy
Nie mogę się rozpisywać, ze względu na ważne elementy historii. 
Każde przemyślane fragmenty w powieściach Guillaume Musso mają swoje miejsce, więc aby nie zdradzić fabuły przejdę do paru słów o ogóle książki.



Historia niebanalna, przemyślana oraz dopracowana pod każdym względem. 
Fabuła nieprzewidywalna, dająca dużo do myślenia oraz trzymająca w napięciu już od pierwszej strony. Przemyślane i rzadko spotykane charaktery, są dodatkowym ogromnym plusem. 
Jeśli mieliście do czynienia z chodź jedną książką francuskiego autora, to doskonale wiecie, iż pomysł oraz jego realizacja jest na bardzo wysokim poziomie. Znacie to żenujące uczucie, gdy sięgacie po książkę i po przeczytaniu kilku stron jesteście wykończeni z nudów? 
Musso gwarantuje Wam 100% zainteresowanie, wciągnięcie w akcję oraz minimalną zabawę w detektywa kryminalnego.
Ja osobiście jestem w totalnym szoku ... ogromne brawa dla autora! 

Moim zdaniem to nie jest jego żona ... 
Jakim prawem przeczytał Pan moje wiadomości? 
Przecież chcę Pani wyświadczyć przysługę! 


 Autor od kilku lat zapisuje sobie różne cytaty, zdania, które go zaintrygowały, wywołały jakieś emocje czy też myśli. To właśnie one rozpoczynają, każdy rozdział…dzięki temu autor w ciekawy sposób podkreśla to co próbuje nam, czytelnikom przekazać w danym rozdziale. 
Mi osobiście ta forma bardzo odpowiada, ponieważ uwielbiam krótkie myśli. 



Podsumowując : „Telefon od Aniołato tytuł, który zdecydowanie nadaje się dla osób kochających thillery, kryminały i akcję. Tajemnica trzymająca w napięciu już od pierwszych stron. Historia napisana pomysłem, kreatywnością i przede wszystkim miłością. 
Dowód na istnienie przeznaczenia. 

Macie ochotę na dobrą książkę? 
SERDECZNIE POLECAM Z CZYSTYM SUMIENIEM! 

„Najpiękniejsze lata to te, które są jeszcze przed nami ...

Komentarze

  1. Bardzo ciekawa propozycja. aż kupię książkę. dzięki za recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja czytam sporo książek, ale mam trochę inną tematykę. głównie erotyka, ale nie tylko ;)
    nie znam autora i tej książki też nie znam, ale opis bardzo mnie zachęcił do przeczytania, więc wpisuje ja na listę "książki do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Erotyka to zupełnie nie moje klimaty ... Musso zupełnie odbiega od tego tematu, ale warto spróbować. Może akurat się spodoba :)

      Usuń
  3. Ciekawie się zapowiada, akcja utrzymana w moim klimacie. Myślę, że w sam raz na wakacyjną nudę. Pozdrawiam i zapraszam do siebie częściej!
    http://poczujnanowo.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musso na każdą porę roku nadaje się w 100%.
      Pozdrawiam również :)

      Usuń
  4. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale po Twojej recenzji mam wrażenie, że mogłaby mi się spodobać :D Poza tym masz cudownego kota! Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i bardzo dziękuję w jego imieniu :)
      Pozdrawiam również!

      Usuń
  5. Recenzja zachęca do przeczytania. Niby fikcja ale możliwa i realna. Ciekawie się zapowiada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Powiedziałabym nawet, że bardzo realistycznie opisana akcja.

      Usuń
  6. Ciekawie piszesz, ładny wygląd bloga, a książkę zapisuje na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i życzę miłej lektury!

      Usuń
  7. Słyszałam o tym autorze, ale nie miałam okazji czytać jego książek. Ta kocia łapka dodatkowo mnie zachęciła ;)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    Na moim blogu pojawił się konkurs organizowany z Depilacja.pl, do wygrania m.in. zabieg depilacji laserowej o wartości 850zł, zapraszam!
    www.spiked-soul.pl


    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowicie bardzo urzekly mnie te powieści. Na pewno wkrótce się za nie wezme; )
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia!
    frydrychm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłej lektury!
      Z racji, iż odpowiadam o 22.07 ... Dobranoc! :)

      Usuń
  9. Bardzo mnie zainteresowałaś tą książką. Ostatnio wpadłam w wir czytania. Zapiszę sobie tego autora. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna książka za drugą. Jakiego autora? MUSSO. - To byłam ja kilka dni temu !
      Tak więc dokładnie Cię rozumiem :)
      Zapisz i szybciutko do niego przejdź. Polecam :)

      Usuń
  10. Książka zapowiada się ciekawie i na pewno polecę ją koleżance, gdyż gatunek zupełnie nie dla mnie :) Dziękuję za recenzję, czekam na więcej :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiłam tak samo, ale przekonałam się już po pierwszej jego książce.
      Dziękuję również, pozdrawiam! :)

      Usuń
  11. I really love books. I didn't read this, but it look so interesting!
    Great review dear!
    Like it a lot.
    Super post.

    Visit me, Maleficent

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much.
      I recommend warmly this book :)
      Greetings!

      Usuń
  12. Mega mnie zachęciłas do przeczytania tej książki 😊 i na pewno się na nią skusze 😍 bardzo ładny blog przezroczysty i schludny. Zdjęcia oddają to co piszesz 😍
    http://jestesbochcesz.blogspot.com/2017/08/cos-innego-nie-bezpiecznego.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się przeczytać chodź jedno dzieło Musso.
      Dziękuję bardzo za miłe słowa. Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Znam i bardzo lubię tego autora dlatego nie dziwi mnie fakt że nie mogłaś oderwać się od lektury.
    Pozdrawiam cieplutko
    Just-do-one-step.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że się rozumiemy :)
      Pozdrawiam również.

      Usuń
  14. Bardzo ciekawa książka, z chęcią przeczytam :)
    modaidekoracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz się spotykam z twórczością tego autora. Jednak to wszystko brzmi bardzo interesująco ! Zwłaszcza ,ze nie mogłaś sięoderwać od lektury to i ja z tym będę mieć problem pewnie :D oby żeby była w mojej bibliotece :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ogromną nadzieję, że szybko dostanie się w Twoje ręce.
      Nawet jeśli nie biblioteka, to warto wydać troszkę więcej, niż 30 zł (a czasem nawet mniej).
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  16. Świetna recenzja! Bardzo mnie zainteresowałaś :) Chętnie sięgnę po tę pozycję ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    MÓJ BLOG FANPAGE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, to bardzo miłe.
      Polecam i życzę miłej lektury! :)

      Usuń
  17. Ciekawa książka :) Fabuła zachęcą do przeczytania.

    Zapraszam do wspólnej obserwacji.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przedstawiłam jej w pełni, aczkolwiek bardzo się cieszę :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Świetna recenzja! Dodam do swoich kolejnych pozycji książkowych na lato. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie na lato, to polecam na jesień <3
      Dziękuję!

      Usuń
  19. Uwielbiam czytać książki. Jestem oczarowana twoją recenzją i na pewno przysiądę do lektury :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytanie to moja pasja!
      Polecam serdecznie i dziękuję bardzo :)

      Usuń
  20. Dzięki za recenzję, jest naprawdę super! Już wcześniej rozważałam kupno przeróżnych książek tego autora, ale zawsze to odwlekałam. Chyba teraz już nie mam na co czekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma na co czekać. Chodź Musso tak szybko nie ucieknie, ale im prędzej tym lepiej! :)
      Polecam serdecznie i dziękuję!

      Usuń
  21. Uwielbiam czytać książki Musso, ponieważ zawsze trzymają w napięciu i z każdą stroną jesteś coraz ciekawsza zakończenia. Nie czytałam jeszcze tej książki, ale niedługo będę miała możliwość <3 Świetna recenzja! Pozdrów ode mnie tego modela na zdjęciu xdd

    https://bookawayoflife16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzyma i nie opuszcza na bardzo długi czas. Nawet po przeczytaniu emocje szybko nie schodzą. Dziękuję bardzo za miłe słowa. Model zadowolony :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  22. Książka wydaję się ciekawa, naprawdę. Przy okazji świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest BARDZO ciekawa.
      Dziękuję bardzo! :)

      Usuń
  23. Moje lista książek do przeczytania wciąż rośnie :) wydaję się bardzo ciekawa , dobra recenzja. Na pewna ją przeczytam : ) ps. świetne zdjęcia !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też, więc łączmy się w szczęściu (??) ! :D
      Serdecznie dziękuję za miłe słowa.

      Usuń
  24. O matko, wreszcie ktoś podziela moją fascynację tym pisarzem! :D Osobiście przeczytałam dopiero "Kim byłbym bez ciebie" oraz "Ta chwila", a na oku mam jeszcze dwie, plus ta, którą zrecenzowałaś. Świetnie, dzięki! :D <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, nie jesteśmy same. Wiele osób uważa Musso za najlepszego pisarza :)
      "Kim byłbym bez Ciebie" również przeczytałam, aczkolwiek "Ta chwila" dopiero przede mną. Dziękuję bardzo!

      Usuń
  25. Recenzja świetnie napisana, Autor widać tej książki bardzo dobrze się zna na pisaniu. Trochę nie w moim stylu książka ale fajnie że piszesz o tym co lubisz czyli o książkach.

    Pozdrawiam Jarek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię to za mało powiedziane. KOCHAM czytać książki!
      Dziękuję bardzo za miłe słowa :)

      Usuń
  26. No ciąglę przewijają mi się książki tego autora jak patrzę po blogach, ale jakoś nigdy nie odczułam ciśnienia żeby je przeczytać.
    Mimo to, świetna recenzja, super zdjęcia. Widzę że czytasz w plenerze. Moje czytanie w plenerze kończy się na autobusie :D
    Tak to jednak jestem domowym czytelnikiem.
    Pozdrawiam :)

    Podrugiejstronieokładki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musso jest dość głośnym pisarzem. Zresztą, nie ma się co dziwić.
      Osobiście serdecznie polecam. Nic nie zaszkodzi sięgnąć i spróbować :)
      Co do pleneru ... Tak, zdjęcia zrobione na działce. Zupełnie inny klimat, niż w domu.
      Nie ukrywam. Podziwiam za autobus. Ja muszę mieć 100% ciszę i skupienie.
      Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  27. Od pewnego czasu czaje się na tą lekturę, jednak nie umiem jej 'zdobyć'. Po twojej recenzji, jeszcze bardziej chce ją zdobyć :'). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musso jest bardzo łatwy do zdobycia. Empik posiada cały czas jego pozycje na półce. Czasem inne sklepy mają wersje kieszonkowe (10 - 15 zł), co jest hitem cenowym!
      Polecam, pozdrawiam również :)

      Usuń
  28. Zainteresowałaś mnie tą książką i samym autorem. Jeżeli natrafi się okazja - chętnie sięgnę po ,,Telefon od Anioła", zwłaszcza że też lubię, gdy powieść jest dobrze przemyślana i wplecione są w nią cytaty.

    Pozdrawiam
    Davina Rosser

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że na prawdę warto wspomnieć o tym pisarzu. Jest niesamowity!
      Dziękuję i pozdrawiam również :)

      Usuń
  29. Bardzo ciekawy post :) Zainteresowały mnie te książki <3

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo fajnie, że umieściłaś cytaty. Post świetny, naprawdę. Dzięki tobie chętnie przeczytam książkę i sama sprawdzę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście uwielbiam cytaty w recenzjach, więc grzechem byłoby nie dodać ich również tutaj.
      Polecam i pozdrawiam :)

      Usuń
  31. Bardzo ładny blog, ale do książki chyba się nie przekonam 😉 niewątpliwie końcówka zachęca do przemyśleń na temat przeznaczenia... 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy lubi kryminały, thillery. A już tym bardziej w wersji książkowej. No cóż ... Jak nie ta, to inna! :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  32. Świetna recenzja, zachęcajaca do kupna książki :) Zapewne się skuszę :)
    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Myślę, że nie będzie czego żałować! :)

      Usuń
  33. Achhh ta książka to coś dla mnie! Chętnie sięgnę po nią <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocniej utwierdzisz się w przekonaniu po jej przeczytaniu!
      Polecam :)

      Usuń
  34. Bardzo ciekawie napisana recenzja ^^ po książkę chętnie sięgnę, bardzo wpasowuje się w mój styl :) pozdrawiam!
    https://madlenmelody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!
      Polecam i pozdrawiam również!

      Usuń
  35. Czytałam. Polecam. Kocham.

    https://lessarax.blogspot.de/2017/08/2-jak-skonczyam-na-plazy-nudystow.html

    OdpowiedzUsuń
  36. Podoba mi się ten styl pisania. :)
    https://pokazswepiekno.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda. Jedyny w swoim rodzaju, niepowtarzalny, genialny!

      Usuń
  37. Bardzo ciekawa propozycja i recenzja. Nigdy nie czytałam niczego tego autora. Słyszałam dużo dobrego o jego najnowszej powieści. Chyba się skuszę i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam jeszcze okazji przeczytać jego najnowszej powieści "Dziewczyna z Brooklynu", aczkolwiek słyszałam same pozytywne opinie. Póki co polecam tą z wpisu ^
      Pozdrawiam również :)

      Usuń
  38. Nie czytałam jeszcze ani jednej książki tego Pana ale recenzja zachęca. Bardzo fajny pomysł autora również na te cytaty. Jestem strasznie ciekawa i z wielką chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moją uwagę również przykuły. Bardzo ciekawe!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  39. Lubię książki, ale... moją uwagę przykuł kot :D piękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam wykorzystać swojego modela, dziękuję :)

      Usuń
  40. Książka zupełnie do mnie nie przemawia, mimo że wydaję się być ciekawa. Sądzę, że znajdzie wielu swoich "adoratorów", ale ja nie dołączę do tego grona. :)
    Dziękuję za recenzję :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wspomniałaś wcześniej, iż nie przepadasz za tym gatunkiem.
      Nie masz za co dziękować, pozdrawiam również :)

      Usuń
  41. Nie lubie ksiazek tego typu ale na pewno polece ja siostrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przekonałam się do kryminałów po przeczytaniu książki Musso pt. "Central Park". Może u Ciebie również się to zmieni :)

      Usuń
  42. Książka wydaje się super, piękne zdjęcia ♥

    OdpowiedzUsuń
  43. ciekawa recenzja, coś czuję, że niedługo się za nią wezmę!
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Twoja recenzja jest zdecydowanie zachęcająca! Osobiście uważam, że nie ma czegoś takiego w życiu jak przypadki. W Twoim opisie podobają mi się także cytaty na początkach rozdziałów. Myślę, że jest to pozycja warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie słyszałam o tej książce, ale nic dziwnego, bo to nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Inspiracja do kreatywnych zdjęć.

Zachód słońca - wzbogacony cytatem

Inspiracje - walka z leniem!